Ugrás a fő tartalomra

Tutorial dupla rekeszes 10 cm-es tárca kerethez

Már nagyon régóta tartozom ezzel az elkészítési leírással nektek. A 10 cm-es szögletes, dupla tárca kerethez készült és mivel ez egy nagyon praktikus kis tárca, bízom benne, hogy sokan kedvet kapnak, hogy neki ugorjanak az elkészítésnek.

Figyelem! A látszat csal. Higgyétek el nekem, hogy nem bonyolultabb a megvarrása, mint a sima egy rekeszes verziónak.



A tárca méretei: szélesség - 13 cm, magasság (kapoccsal együtt) - 10,5 cm, mélység - 3,5 cm.

Szükséges alapanyagok (most nincs nálam kinyomtatott sz.minta ... holnap pótolom a pontos szükséges méreteket):
Varrásszélesség 7 mm, hacsak a leírásban nem jelzek mást.

A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal

(Ha valakinek íves dupla kerete van akkor ezt a szabásmintát használja: 1. oldal, 2. oldal)

Az elkészítés menete:

1. Szabd ki a szükséges részeket a szabásmintán található utasítás szerint.

Én a fő anyaghoz szabtam felvasalható vlies-t és bevarrható közbélést. A béléshez szövött közbélést. Ezt az utóbbit nem muszáj, de szerettem volna ha a középső résznek is van tartása. Lehet úgy is szabni, hogy csak a középső részhez szabjuk ki a közbélést, a tárca külső oldalának bélés részéhez nem.

   

2. Vasald be a fő anyagot és a bélést a közbélésekkel a termékek alatt található utasítások szerint: felvasalható vlies, szövött közbélés.

   

3. Helyezd a bevarrható közbélést a fő anyag fonákjára és varrd körbe keskenyen.

   

4. Most a bélés talp részét készítjük el. Figyeld a fotót, hogy hajtom a bélést (alul a keskeny, fent a szélesebb rész). Csak egy egészen rövid varratot készítünk, a közép vonaltól a anyag szabott szélétől egy varrásszélességgel megállunk.

   


5. Majd egy kicsit megszabjuk. Először bevágjuk az 'A' vonalon az anyag széle felől merőlegesen a varrás vonaláig mindkét réteget. Utána már csak a felső anyagot, a varrás vonalában, 'B'. Ezt készítsük el mind a 4 sarkon.

   

6. Most fordítsuk össze a béléseket, színt színnel szemben és keskeny (kb. 3 mm) varrásszélességgel varrjuk össze a felső szélt. Vágjunk le a varrásszélességből az íves részeken és csípjük be a varrásszélességet az 'A' és 'B' pontoknál.

Fordítsuk a színére a bélést és vasaljuk meg a felső szélt.

   

7. Most fordítsuk el kicsit az anyagot, ott ahol becsíptük, hogy a bélés oldal vonalait egymáshoz tudjuk illeszteni.

   

8. Készítsük el a bélés oldal varrását mindkét oldalon. Fentről egy varrásszélességet elhagyva indítsuk a varrást.

   

   

9. Ugyanígy készítsük el a fő anyag oldal varrásait is. Fentről egy varrásszélességet elhagyva indítsuk a varrást.


10. Most a két kis nyílást zárjuk. Összefogjuk és keskenyen összevarrjuk.


11. Fordítsuk ki a bélést, a színe legyen kívül, majd helyezzük egymásba a két tárcát. A bélés lesz belül, a fő anyag kívül.

   

12. Illeszd a bélés és a fő anyag oldalvarrásainak első öltését és gombostűzd meg.



13. Most két varrással készítsd el a felső varrás vonalat. Az oldal varrásszélességet elhajtva (erre semmiképpen ne varrj rá, mert akkor "húzni" fog a tárca oldala ha kifordítod), az oldalvarrás legelső öltésétől indulva varrd végig a felső ívet a másik oldalvarrás kezdő öltéséig az egyik oldalon.

A másik oldalon ugyanígy indulj és fejezd be, de a középső egyenes szakaszon hagyj egy nyílást a kifordításhoz.

   

14. Vágj le a varrásszélességekből és fordítsd a színére a tárcát a nyíláson keresztül. Vasald meg.


15. Tűzd meg keskenyen a felső szélt. Most fogod bezárni a nyílást.


16. Jelöld be a tárca közepét mindegyik oldalon, középen is. Majd a tárcát a fém keret nútjába helyezve készíts rögzítő öltéseket középen és a bal oldalon. Bal kezeseknek fordítva, középen + a jobb oldalon.


17. Most a jobb oldalról indulva elkezdjük bevarrni a tárcát a keretbe. A bevarráshoz használj hímző fonalat vagy valami erősebb cérnát. Gyűszűre mindenképpen szükséged lesz. Amikor a rögzítő öltésekhez érsz bontsd ki azokat.


18. Ha átértél a bal oldalra akkor indulhatsz is vissza :)


19. Akkor lesz szép a belső varrásunk, ha visszafelé mindig a már meglévő öltések elejébe, végébe öltünk.


20. Varrjuk így végig mindkét oldalt és a középső részt is. Remélem élveztétek a munkát és büszkék vagytok a munkátokra :)

   


    

Egy kicsit még lehet cifrázni ha a webshop-ban kapható figurás medálokból láncra erősítünk 'C' karikával olyat ami a szívünknek kedves majd a tárca felső szélén található kis íves részhez rögzítjük 'C' karikával.

   


   


További jó alkotást!   
Szilvi

Megjegyzések

  1. Hűűűű!Nagyon köszönöm!!!! Mindig néztem ezeket a kapcsos tárcákat,de nem tudtam hogyan kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segítettem :) Vágj bele! Nagyon jó velük dolgozni ... az első darabon kell átküzdeni magad, utána már megy mint a karika csapás :)

      Törlés
  2. Ez valami csoda! Én is nagyon köszönöm a leírást! ...és ezek az anyagok!!! Nem tudok betelni a látvánnyal. :) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat :) Hát igen, a Tilda anyagokat nem igen érheti kritika :D

      Törlés
  3. Nagyon jók a szabásminták, könnyű velük dolgozni. Mióta felfedeztelek Benneteket a rokonság csatos tárcakat kap minden jeles ünnepre☺☺☺. Köszönöm a jó ötleteket. Üdvözlettel: Jutka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jutka, nagyon örülök, hogy szereted varrni ezeket a tárcákat, jó érzés, hogy mást is így feltölt :) :) További jó alkotást! Szilvi

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabásminták tárca/táska keretekhez

Hogy a munkátok élvezetes legyen az első olló vágástól az utolsó öltésig a webshopban vásárolt fém tárca/táska keretekhez ingyen le tudjátok tölteni a szabásmintákat. Nem kell kísérletezgetni, elkerülhető egy kis bosszankodás ha esetleg nem sikerül tökéletesre az első szabásminta szerkesztése.

A szabásminták az alábbi bejegyzésekben méretek és tárca típusoknak megfelelően rendszerezve vannak és pdf formátumban lehet őket letölteni.

A szabásmintákat folyamatosan töltöm, ami még nem elérhető a külső oldalon, azt e-mail-ben lehet elkérni jpg formátumban: vigyazzkeszvarrj@outlook.hu




7,5 - 8 cm-es íves
8 cm-es szögletes

8 cm-es "csepp"
9 - 10 cm-es íves
10 cm-es szögletes
10 cm-es szögletes, nagy kapcsos
10 cm-es dupla
12 cm-es íves

12 cm-es szögletes

15 cm-es íves
15 cm-es szögletes

15 cm-es TÁSKA keret
18 cm-es íves
18 cm-es szögletes, nagy kapcsos
20 cm-es íves
20 cm-es szögletes

20 cm-es (szétcsavarozható) alu keret 

Névjegykártya tartó "L" alakú fém kerettel - Business card holder with "L" shape metal purse frame

Új helyen vagyunk már jó pár hete és még mindig csak szokjuk az alkotós termet. Még sok minden dobozban van, mindent keresgélni kell és nem onnan jön a fény mint eddig, máshogy vannak az asztalok és úgy egyébként is .. meg kell szokni az újat, na. Talán ezért egy egyszerű darabbal indítjuk a blogolást is, kicsit bele kell melegedni a varrásba. De amilyen egyszerűek olyan nagyszerűek ezek a kis cuki névjegykártya tartók.


Kész méret: 10,5 x 6,5 cm

Szükséges alapanyagok, kellékek, eszközök:

fő anyag 14,5 x 12 cmbélés 14,5 x 12 cmS320 merevítő közbélés 14,5 x 12 cmL alakú tárca keret 6,5 x 10,5 cmpamut szalagokfém figurás medálokszerelőkarika


1. Vasaljuk be a közbéléssel a fő anyagot.


2. Varrjuk fel a kiválasztott pamut szalagokat a fő anyagra.


3. Hajtsuk félbe a fő anyagot és 5 mm-es varrásszélességgel varrjuk össze a rövid oldalt. A bélésen ugyanígy készítsük el ezt a varrás vonalat.

4. Vágjunk le a varrásszélességből, 2-3 mm maradjon.


5. Helyezzük a keretet a fő anyag fonákjára, a vágott széle…

JAMBOREE merevítő keretes táska elkészítési leírás *** Bag with internal wire frame ~ tutorial

Ebben a blog bejegyzésben szeretném megmutatni, hogyan lehet a FAB Textil webshop-ban található merevítő keretekhez szabásmintát szerkeszteni. Az elkészítés menete mindig ugyanaz (a talprész lehet más, mint pl. ENNÉL a kis neszinél), ugyanúgy varrjuk meg a 8 cm-es kis neszesszert, mint a nagy, 30 cm-es táskát.
Nálunk most egy tavaszi, vagány táska készült:





A táska mérete: 35 x 21 x 14 cm
Szükséges alapanyagok és kellékek:
- 2 db oldal rész fő anyag, 45 x 24 cm - 2 db oldal rész bélés, 45 x 24 cm - közbélés, 45 x 24 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés) - 1 db alja rész fő anyag, 45 x 12 cm - 1 db alja rész bélés, 45 x 12 cm - közbélés, 45 x 12 cm (erős, merevített táskához: S320, felvasalható vlies, bevarrható közbélés)
- 1 pár 30 x 7 cm-es merevítő keret - 1 db 50 cm-es cipzár - 1 pár bőr táskafül - 1 szett patentos bőr pánt
A belső zsebekhez szükséges anyagot és az elkészítési leírást ITT lehet megnézni.
A merevítő keretes táskákhoz és neszesszerekhez a kisz…

Ékszer készítés otthon, egyszerüen

Írtam már itt a blogon arról, hogyan kell az üveglencsés ékszereket elkészíteni, de arra gondoltam, hogy egy fotókkal kiegészített elkészítési leírást jobban szeret majd mindenki :)
A FAB Textil webshop-ban minden alapanyagot meg tudtok vásárolni, a medáltól, a ragasztón, a lencsén, a láncon keresztül a papír alapig és még azon is túl :) Sokféle méret, forma és szín közül lehet válogatni.
Ezt a nyakláncot készítjük most el:

Szükséges alapanyagok és kellékek:
- fém medál alap - üveglencse - papír alap - Judi Kins Diamond Glaze üveg ragasztó - pillanatragasztó - olló - papírtörlő

Az elkészítés menete:
1. A lencse méretének megfelelően vágd ki a papír alapot.

2. Az asztalra egy újság lapot terítek és arra egy konyhai papír törlőt (az nem jó ha több réteg van az asztalon, mert ha túl puha a felület akkor beszorulhat a levegő a lencse alá, ami a kész ékszeren fényes foltként jelenik majd meg).
A kivágott papír alapra középre teszek egy nagyobb adag üveg ragasztót (3-4 csepp egy 30 mm-es minta esetén) és…

Egyszegélyes bevágott zseb - elkészítési leírás

Elkészült a legújabb merevítő keretes minta táskám és egyszegélyes bevágott zsebeket kapott belülre. Egy kisebbet a telefonnak és egy mélyebbet a sok apróságnak.
Táskák belsejébe ezt a fajta zsebet varrom a leggyakrabban, mert aránylag egyszerű elkészíteni és nagyon szépen mutat. Akkor is ha a zsebpántot a saját (bélés) anyagából szabjuk, de varrhatjuk kontrasztosan is (mint most én).

Döntsük el, hogy milyen hosszú legyen a zseb (nálam ez most 18 cm) és milyen széles legyen a pánt (itt most 2 cm).
Szükséges alkatrészek:
- 1 db zsebpánt, 21 x 6 cm (zseb hossz + 3 cm x zsebpánt tervezett szélesség x 2 + 2 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 6 cm (ua. mint feljebb) - 2 db zseblap, 21 x 15 cm (zseb hossza + 3 cm x tervezett zseb mélység + 4 cm) - 1 db szövött ragasztós közbélés, 21 x 5 cm (tervezett zseb méret plusz pár centi mindkét irányban)

Elkészítés menete:

1. A webshop-ban a "részletek" fülön található leírás szerint vasald be a bélést a szövött közbéléssel. A közbélés fedj…

Ovis hátizsák - SK

Budaörsön az országos foltvarró találkozón láttunk egy fantasztikus, ízléses, nőies, gyönyörű anyagokból szó szerint "megkomponált" hátizsákot. Azóta izgatja a fantáziámat a hátizsák elkészítésének mikéntje. De nem volt merszem vadul neki ugrani egy bonyolult formának, elsőre egy egyszerű gyerek hátizsákon gyakoroltam:

Kész mérete: 21 x 26 x 7 cm

A szabásminta 6 oldalból áll, letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal, 4.oldal, 5. oldal, 6. oldal. A varrásszélességet a szabásminta NEM tartalmazza, ezt szabáskor rá kell hagyni a részekre. Én 1 cm-rel dolgoztam. Figyeljetek rá, hogy a 2. és a 3. oldalakat a szaggatott vonalon összeillesztve kapjátok meg a teljes háta és bélés darabokat. Ezek ugye akkorák, hogy nem fértek rá egy A4-es lapra.
További kiszabandó darabok (ezek a méretek már tartalmazzák az 1 cm-es varrásszélességet): cipzár mellé pánt, 40 x 4 cm 4 db kieg. anyag, 4 db ragasztós szövött közbélés,cipzáros rész folytatása, koszorú alja rész, 48 x 8 cm 1 db kieg. anya…

'Pastel roses' átvetős táska szabásminta és elkészítési leírás ~*~ 'Pastel roses' crossbody bag free pattern & tutorial

Jó pár hete készleten van már az állítható hosszúságú bőr táska pántunk amivel könnyed átvetős táskákat készíthetünk. Már nagyon nagyon spóroltunk az időnkkel, hogy végre valahára elkészíthessük az első saját darabunkat.
Ez a kis tünemény született:

Kész mérete: 20 x 25 x 7 cm
A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.
Szükséges alapanyagok, kellékek: 1 db fő anyag,1 db bélés,1 db S320 merevítő közbélés,1 db bevarrható közbélés,2 db 5x6 cm fő anyag,2 db 5x6 cm közbélés2 db 4x8 cm fő anyag kiegészítő,2 db 2x23 cm fő anyag kiegészítő,2 db 4 x 30 cm bélés,1 db min. 22 cm-es cipzár2 db 2 cm-es antik bronz színű "D" karika,1 db állítható hosszúságú bőr táskafül.
Az elkészítés menete:

1. A webshop-ban a közbéléseknél a termék leírásban részletezett módon vasaljuk fel a közbélést a fő anyagokra.

A 2 db 2 cm-es pántot vasaljuk félbe.


2. Rögzítsük össze a cipzár elejét kézi öltéssel vagy géppel.


3. Varrjuk fel a két pántot a cipzár két oldalára.


4. A 4x8 cm-es pántot félbehajtva varrjuk fel a c…

Kártyatartó tárca - elkészítési leírás *** Card holder tutorial with metal purse frame

Erre a fém keretre talán még hosszabb ideje ácsingóztam már, mint a múltkor említett darabra :) Pont egy hete kaptam kézhez és múlt héten tűkön ültem már, hogy varrhassam. Készen van az első darab és őszintén mondom, nem csalódtam, nem volt nehéz munka. Csodálatosan praktikus kártyatartót lehet vele készíteni:




A tárca kész mérete: 7,5 x 10,5 x 3,5 cm.
A szabásminta ingyenesen letölthető innen: 1. oldal, 2. oldal, 3. oldal.
Szükséges alapanyagok, kellékek:
- 1 db fő anyagkülső rész (9 x 25 cm) - 2 db közbéléskülső rész (7,5 x 23,6 cm)  - 1 db béléskülső rész (9 x 25 cm) - 2 db bélés, kártyatartó rész (17 x 29 cm) - 2 db közbélés, kártyatartó rész (7,5 x 27,6) cm - 7,5 cm-es szögletes, díszes keret - ragasztható hand made fém medál.

Elkészítés menete:
1.Bevasaljuk a külső rész, fő anyag és bélés fonákját a közbélésekkel. A közbélések alkalmazásáról a webshop-ban a termékek alatt található részleteknél találtok részletes információt. Tilda anyaggal dolgoztam, a fő anyagot felvasalható vlies-zel, a b…

Házikós tárca - alap darab

Ma érkezett hozzánk egy új termék (a tárca záródását segítő fém rész mágneszárral) és nagyon gyorsak voltunk, már el is készült az első alap darab:



Kész méret: 12 x 12 cm

A szabásminta ingyenesen letölthető INNEN.

Szükséges kellékek, eszközök:

fő anyag,bélés,ragasztós, szövött közbélés,1 szett "házikós" fém tárca kellék mágnessel,pici csipkeElkészítési leírás:
1. Szabjuk ki a szükséges darabokat a szabásmintán található utasítás szerint.


2. A közbéléssel vasaljuk be a fő anyagot.


3. A két pánt rövidebb oldalait varrjuk össze.


4. Fordítsuk őket a szín oldalra és az összevarrás vonalát igazítsuk középre, vasaljuk meg.

5. Hajtsuk félbe és keskenyen rögzítsük a szabott szél oldalán.


6. Válasszuk ki azt a fő anyagot ami a tárcánk hátoldala lesz és a felső szélhez varrjuk fel a csipkét, majd a szabásmintán található illesztési pontokhoz igazítva a két kis pántot is.


7. Varrjuk össze a fő anyag oldalát és alját. A bélést varrjuk össze ugyanígy, de ott az alja vonalon hagyjunk nyílást a kiford…

Tulipános, 6 zsebes tavaszi/nyári táska elkészítési leírás és ingyenes szabásminta ~*~ Tulip Bag with 6 pocket free pattern and tutorial

A mai blog bejegyzésben egy nagyon egyszerű kis táskát készítünk, ami lehet a tavaszi rohangálós táskánk vagy esetleg a méreteit megváltoztatva lehet akár az idei strand táskánk is.
3 zseb található az elején és 3 darab a hátulján, ami nagyon jól pakolhatóvá teszi.

Kész mérete: 38 x 30 x 10 cm

Szükséges alapanyagok és kellékek:

2 db fő anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bélés anyag - 42,5 x 35,5 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)4 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db S320 merevítő közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db bevarrható közbélés - 42,5 x 26 cm (a lenti sarkoknál 5 - 5 cm-t vágjunk ki)2 db fő, kiegészítő anyag - 42,5 x 10 cm2 db szövött közbélés - 125 x 2 cm2 db fő anyag - 125 x 4 cm3 cm széle…